GOTTA BE YOU - KAPITEL 8

"Kommer du eller?" Gnäller Emma och kollar på mig. Hon sträcker ut armen mot mig och jag ler och sätter mig bredvid henne. Emma gapar snällt munnen innan jag har sagt till och jag skrattar till och stoppar in tempen.
"Du är allt duktig du" ler jag och strycker henne över hennes rosa nattlinnes rygg.

Harrys perspektiv:
Jag halv satt i hotellsängen och zappade mellan kanalerna. Alla kanalerna var på tyska tills jag kommer in på någon nyhetskanal.
"What gonna happen to the show now? Is it going down? Or can they keep up, even tho they lost many fans."
Säger en tjej snabbt på americans engelska. Det kommer upp en klipp från när vi blev intervjuvade utav Ida och Elizabeth. Det ritas upp en blixt mellan Liz och Ida och jag kollar förvirrat när en tidining visas.
"TV STJÄRNA SPARKAS" står det som en stor rubrik och under är det en bild när Liz ler.
Min hotelldörr öppnas och utanför står Liam. Jag vinkar snabbt in honom och pekar på tvn, där klippet fortfarande visas.
"Visste du att hon hade blivit sparkade?"
Liam ler snett mot mig.
"Vadå visste du inte?" Jag skakar på huvudet och Liam suckar lite. "Det är typ värsta stora nyheten. Tycker det är synd, dem gjorde ju sin grej. Och dem gjorde det ju bra." Liam andas in. "Men i alla fall, jag kom hit för att säga att vi ska äta middag nu."
 
Elizabeths perspektiv:
Han ringde på måndagen. Jag stod i köket och höll på med köttet som skulle bli våran middag.
"Hej" svarade jag med mobilen inklämd mellan axlen och kinden.
"Hej det är Harry" sa han och jag stelnade till.
"Hej" det blev tyst en stund och jag flyttar över köttet till stekpannan.
"Jag hörde att du hade fått sparken" säger Harry och jag ler över att det är så stelt.
"Ja jo, men det löser sig nog."
"Är det.. mitt fel?" frågar han och jag skakar på huvudet även fast han inte kan se.
"Det var mitt beslut, jag kunde säga nej."
"Så det var mitt fel?" frågar han och lägger sedan på luren. Jag kollade förvirrat på den.
 
bilderna tog sååå himla lång tid att ladda upp. haha,
fick  någon biljetter till konserten? jag fick inga, men jag kan ändå inte gå..
 

Kommentarer
Postat av: Differentisbeauty

Du skriver väldigt bra! :D
jag har också en novell/fanfic blogg du får läsa om du vill, de är dock bara 2 kapitel än men ska skriva mer om någon gillar den ^^

2012-11-03 @ 20:49:34
URL: http://differentisbeauty.blogg.se
Postat av: Mikalea

Jäklar vad jag längtar tills nästa kapitel! C:<3 xx

2012-11-03 @ 20:52:46
Postat av: Feliicia1dnielsen

Du skriver väldigt bra!!:)♥

2012-11-03 @ 20:52:46
Postat av: Feliicia1dnielsen

Jag fick tag i biljetter, synd att du inte fick det!!;))♥

2012-11-03 @ 20:56:28
URL: http://Felicianielsens.blogg.se
Postat av: Klara

jag fick biljetter i sista stund;) älskaaaaar din novell och blogg!♥♥

2012-11-03 @ 21:47:53
Postat av: Natacha

Härlig blogg! :)
Kolla gärna in hos mig,vore kul och ha sen en bra dag :)

2012-11-03 @ 21:57:27
URL: http://atstorning.devote.se
Postat av: Linn

Jag fick!! På läktare 1, är sjukt nöjd! Fin blogg btw; Älskar 1D så måste ju bara läsa din novell!

2012-11-03 @ 22:35:53
URL: http://linnhermansson.devote.se
Postat av: sanna

bra! fick inte heller några biljetter, ska vara utomlands helaaaa sommaren :(

2012-11-03 @ 22:54:06
Postat av: Johanna

Jag fick biljetter, shit så taggad! :)

2012-11-04 @ 00:08:57
URL: http://makeupmylife.devote.se
Postat av: Anonym

Super bra kapitel som vanligt!<3 Jag fick biljetter! :D

2012-11-04 @ 13:10:06
Postat av: Anonym

Skit bra!

2012-11-06 @ 18:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0