GOTTA BE YOU - KAPITEL 2

Paul vinkade fram dem och började presentera oss. Jag log lite blygt mot alla och kollade sedan ner på mina kläder för att kolla om det så bra ut. Jag hade på mig ett par svarta byxor och ett rosa linne med volanger och smycken på.
”okej-” sa Helena ”om ni pojkar går och byter om och sen så träffas vi om en kvart deras omklädningsrum. Pojkarna såg lite obekväma ut med att träffas i vårat omklädningsrum men det brydde sig inte Helena eller Paul om.
”Bra” sa Paul och Helena började beskriva vart dem skulle gå.


”Okej tjejer, ni ska vara ute om femton min!” en producent kommer fram och jag drar handen genom mitt hår och lägger upp benen på bänken.  Jag sitter lutad mot väggen, böjd över min telefon och hoppar till när det knackar på dörren. Jag suckar lite och reser mig upp för att öppna. Utan för står killarna i One Direction och jag släpper in dem.
”Var inte Helena och Ida med mer?”
”Nej” säger den ena pojken med brunt hår och jag kan inte minnas hans namn.
”Okej..” mumlar jag och suckar. ”Jag ger upp, ni får säga era namn igen.” Killarna ler förstående och den killen som hade svarat mig börjar.
”Jag är Louis, dethär är Zayn han är snäll, Liam, Harry och Niall.” Jag nickar och ler.
”Hej” Louis ler stort mot mig och jag vrider ner blicken till min mobil för att kolla klockan, 9 minuter kvar. Precis när jag kollar upp så rusar Ida in.
”Ni måste gå ut, jag har bråttom” säger hon stressat och tar upp tröjan som det är tänkt att hon ska ha på sig.
”Varför, babe?” säger Louis leendes.
”Seriöst?!” Ida slänger med tröjan så att Louis börjar skratta. Han lägger ena armen runt Liam och skjuter iväg honom mot dörren.
”Kom, vi måste ändå snacka lite innan.” Resten utav killarna följer efter honom och det är då man ser att det är Louis som tog ledarrollen.  Harry vänder sig lite om i dörren, han kollar snabbt på oss och slänger iväg ett snett leende innan han stänger den efter sig. Jag ler mot den stängda dörren snabbt och vänder sig om mot Ida som håller på att byta tröja.
”Vad tycker du om dem? Så farliga är dem väl inte.”
”Känner dem ju inte, men dem verkar ju trevliga.” Jag nickar och rättar till min tröja i spegeln.
Helena kommer in med öronsnäckor och micar till oss.
”Två minuter tjejer, är ni nervösa? Det är mycket publik idag.” Jag rycker lite på axlarna och Helena kommer och rättar till min tröja ytterligare. Hon stryker bort lite damm som har fastnat på Idas byxor. ”Ni är klara, ut nu.”
Producent killen kommer fram och ser till att våra öronsnäckor fungerar och vi gör tummen upp mot honom. Några meter bakom honom står killarna och kollar på oss. Jag ler snabbt mot dem innan producent visar att det är showtime.

 

”Hur mår allihopa?” säger Ida när vi har satt oss ner i varsin fåtölj. Publiken jublar och jag skrattar.
”Hoppas ni mår bra, för idag är det en timmes ONE DIRECTION SPECIAL!” Publiken jublar ännu mer och när dem kommer ut på scenen blir ljudet så högt att jag nästan grimaserar. Vi reser oss upp igen och får varsin kram och en puss på kinden utav dem. När vi har satt oss ner så börjar publiken lugna ner sig och man kan äntligen ställa en fråga.
”Så, vi tänkte börja med att ställa den fråga, som troligtvis alla tänker på här inne.” börjar jag leendes och kollar på dem alla så att dem är med. ”Vilka är singlar?”
Killarna kollar lite på varandra tills Zayn öppnar munnen.
”Jag har en flickvän, Niall med.” Niall nickar instämmande och publiken klappar händerna och några ’aww:ar’ det får Niall att se lite röd ut i ansiktet och jag ler snällt mot honom.
”Och om jag har förstått det rätt så vill ni hålla det lite privat?” Jag kollar upp på Niall och Zayn och dem båda nickar och jag fortsätter. ”Så vi tänker gå vidare och snacka om er musik istället. Ni släppte en ny single för några dagar sedan?”
”Det stämmer, det har  varit jätte kul att jobba med den.” säger Liam och jag nickar.
”Det sägs också att ni ska spela in en utav dem första låtarna ni sjöng ihop?” ler Ida och Louis lutar sig lite fram och knäpper sina händer.
”Ja, vi ska spela in torn-” Harry kollar på honom och Louis harklar sig. ”Eller egentligen så har vi redan gjort det. Den kommer ut på den nya plattan.”
”Som är klar” säger Harry och ler lite mot mig. Han håller fast min blick och det blir en stel och pinsam tystnad eftersom det är jag som ska säga något. Jag harklar mig och vänder ner blicken i mina kort jag håller i handen.
”Vi tänkte köra en liten lek med er..”
Dem kollar intresserat upp på mig och Ida och hon fortsätter.
”Det är så att ni måste ställa er upp” Hon pekar var dem ska stå och med reser sig upp. Ida håller fram fem ögonbindlar. ”Ni ska ta på er dem, hålla fram handen, och vi kommer lägga någon sorts mat i era händer och ni ska äta upp det och gissa vad det är. Okej?” Killarna nickar och jag delar ut vattenglas till alla.
”Så det kommer vara jätte äckligt?” Zayn skrattar till och drar ner ögonbindeln framför ögonen.
”Är alla redo?” Ler jag och publiken jublar och killarna nickar. ”Fram med händerna” säger jag och
lägger i en bit banan i allas händer. Harry rycker till och grimaserar av konstansen.
”Är det verkligen mat?” säger han och jag fnissar till. Publiken skrattar till, dem fattade också vad han menade och killarna grimaserar och stoppar bitarna i munnen.
”Så farlig var det väl inte?” skrattar Ida och killarna får berätta vad det är. Jag håller fram en skål med kall havregrynsgröt och Ida nickar.
”Är ni redo för något äckligt?” Ler jag och dem skakar på huvudet. Jag skrattar till och lägger upp en klick i deras händer.
”Euww..” börjar Niall och det får mig och Ida att bryta ut i skratt.


Så vad tycker ni? Bra eller dåligt?
som ni förstod så kommer dem inte ha sina verkliga flickvänner men familj och några vänner kommer vara samma.
Vad tycker ni om handlingen? Att Ida och Elizabeth har ett eget live program?
tack för alla fina kommentarer igår! <3

TIDSINSTÄLLT INLÄGG.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Det är jätte bra! Iden är ovanlig men äger :)

Svar: hihih tack <3
onediirectionnovells.blogg.se

2012-10-01 @ 13:34:53
Postat av: Nadja

jätte bra älskling, du fick en till shoutout på instagram ❤

Svar: SHIT DU ÄR TYP FÖR SNÄLL ASSÅ
onediirectionnovells.blogg.se

2012-10-01 @ 13:47:23
Postat av: Louise

Hej! Mitt namn är Louise och jag är gruppchef hos Kosmetik företaget Oriflame som säljer make-up och hudvård m.m. som inte är testat på djur och använder sig av naturliga indgredienser. Just nu letar jag efter många unga tjejer och killar som vill tjäna pengar på att sälja våra produkter. Man får 20-30 % på allt man säljer och en massa bra smink! Kan det bli bättre. Vill du ha mer info maila [email protected] eller besök min blogg!

Louise

2012-10-01 @ 14:05:26
URL: http://www.louisepetersson.se
Postat av: Anonym

Jätte bra!

Svar: tack :)
onediirectionnovells.blogg.se

2012-10-01 @ 17:03:52
Postat av: Smilla

Aahhhhhh shieezzzz. SÅ BRA!

Svar: tack :D <3
onediirectionnovells.blogg.se

2012-10-01 @ 19:00:54
URL: http://longwalkstothekitchen.tumblr.com
Postat av: julkulan98

Den var jättebra!!!! Du måste fortsätta!!!

Svar: tack :D <33
onediirectionnovells.blogg.se

2012-10-01 @ 19:23:48
Postat av: Emelie

Shit vad bra alltså! Du skriver jättebra! Verkligen! :)

Svar: awww tack så mycket :D
onediirectionnovells.blogg.se

2012-10-01 @ 19:33:54
Postat av: Mikaela

jag blev kär i denna fanfic när jag läste det första kapitlet, du är sjukt duktig! Keep going girl! :')<3

Svar: aw tack :) <33
onediirectionnovells.blogg.se

2012-10-01 @ 21:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0