GOTTA BE YOU - KAPITEL 1

1 år tidigare:
Det första vi vill säga är att detta är vårat första jobb. Jag kollade upp på Ida och hon nickade.
Våra namn är Elizabeth och Ida, vi båda är lite över  19 år och vi har läst drama i hela vårat liv. På fritiden spelade vi teater och jag vet att vi båda kommer  lyckas bra eftersom vi har känt varandra i snart 15 år och inget kommer ändra på det. Vi har ingen aning om hur man skriver såna här men det stod på anställnings ansöknings sida att man skulle ha mycket fantasi, vara kreativ och underhållande, och det kan jag lova att vi är. Vi har mycket att bjuda på.

 

Jag klickade på skicka och Ida pustade ut. Hon lutade sitt huvud i sina händer och drog håret bakåt.
”Jag är nervös” mumlade hon och jag reste mig upp och skakade på huvudet.
”Det kommer gå bra.”

 

 

 Nutid:
Ida stod lutad mot väggen. Hon släppte sin cigg och rusade fram till mig för att krama om mig. Jag grimaserade till lukten utav rök och i gick in igenom glasdörren. Vi hade gått om tid på oss, och Helena, hon som hjälpte oss med programmet kollade förvånat på oss när vi gick förbi. Hon skyndade efter oss.
”Vad bra att ni är i tid, tänkte att ni ville se hur vi har möblerat om innan det börjar.” Vi nickade och en sminkartist började lägga på puder på mig även fast jag hade kaffe i munnen. Jag ryckte till lite och hon log mot mig och drog fram en stol till mig. Ida satte sig på bordet mittemot och Helena tog fram sina papper. Hon bläddrade snabbt igenom dem och vred upp blicken mot oss.
”Det var bra att ni tog bakvägen idag, det är redan smockfullt med fans.”  Sminktjejen gick över till Ida och jag  log lite för mig själv. Våran show, var en utav världens kändaste även fast vi började med den för några månader sedan. Folket älskade våra skämt, hur vi lekte och gjorde tävlingar med våra gäster. Och idag skulle ett utav det kändaste bandet komma hit. One Direction. Inte för att jag var ett stort fan, hade mest hört ’What Makes You Beautiful’ men så kändes det ändå coolt att dem skulle komma hit. Att vi skulle få prata med dem. Helena gav mig ett papper  med vad vi skulle göra med dem. Jag läste snabbt igenom det.
”Nu måste vi skynda på lite här” Helena visade att vi skulle följa efter,  hon höll upp en dörr för oss och i klev ut i våran studio. Publiken skulle släppas in om en kvart och jag och Ida nickade gillande åt möbleringen. Helt plötsligt så började fansen skrika där ute, och eftersom man nästan aldrig hörde in så visste vi att dem var här.
”Kom så går i och hälsar på dem” log Helena och la ena handen på min rygg och knuffade mjukt ut mig genom dörren.

När vi kom upp till entrén så stod dem och pratade med tjejen vid disken. En äldre kille kom fram och sträckte ut handen. ”Hej, Paul” log han och skakade våra händer. Helena presenterade oss och Paul nickade.
”Tack för att vi fick komma, finns det något ledigt rum där dem kan byta om?” Paul nickade bakåt mot de fem killarna som nu stod och kollade på oss. Paul vinkade fram dem och började presentera oss. Jag log lite blygt mot alla och kollade sedan ner på mina kläder för att kolla om det så bra ut. Jag hade på mig ett par svarta byxor och ett rosa linne med volanger och smycken på.
”okej-” sa Helena ”om ni pojkar går och byter om och sen så träffas vi om en kvart deras omklädningsrum. Pojkarna såg lite obekväma ut med att träffas i vårat omklädningsrum men det brydde sig inte Helena eller Paul om.
”Bra” sa Paul och Helena började beskriva vart dem skulle gå.

 
 

Första delen på ’Gotta Be You’ vad tycker ni?
LÄS:
Detta kommer bli en Harry/Louis novell. Den kommer vara skriven på svenska, även fast dem alla bor i England.
Och den kommer bli snuskig. Alltså kommer jag att beskriva sex och saker tydligare. Vad tycker ni om det? Kommentera! :D

Och jag är jätte ledsen att jag bara slutade sådär, ska nog radera alla andra inlägg, så att det blir en fräsch start :)

update: la in lite bilder :)


Kommentarer
Postat av: lillen

shit vad bra! har saknat dig och din blogg :)

Svar: haha kul att du förfarande läser! saknat dig med :D <3
MY LOVE MY HEART

2012-09-30 @ 12:55:35
Postat av: hannaswärdh

grymt!
kika in på min blogg och svara på dagens fråga i senaste inlägget :)
Ha en fortsatt bra sista helgdag.
XOXO

Svar: tack och ddet kan jag göraa :)
MY LOVE MY HEART

2012-09-30 @ 13:01:00
URL: http://hhannii.devote.se
Postat av: miranda

jäääääätte bra ! :D

Svar: tack <3
MY LOVE MY HEART

2012-09-30 @ 13:04:04
URL: http://ourdirection.devote.se
Postat av: nadja

den äger! :)

Svar: tack för shoutouten på instagram älskling <3
MY LOVE MY HEART

2012-09-30 @ 13:05:26
Postat av: Mikalea

Sjukt bra! Längtar tills nästa:')

Svar: taaack :D ska strax börja skriva på del två (: <33
MY LOVE MY HEART

2012-09-30 @ 13:19:42
Postat av: Emma

Bääääääst!! Längtar tills nästa del kommer ut! 8DD

Svar: omg tack :D <33 ska börja skriva på del två efter min läxa :)
MY LOVE MY HEART

2012-09-30 @ 13:20:02
Postat av: Anonym

Älskar det <3

Svar: tack <3
MY LOVE MY HEART

2012-09-30 @ 14:10:30
Postat av: Harry Styles novellblogg

Hej! :) Jag gör tyvärr inga länkbyten. Kram!

Svar: okej tack iaf :D
MY LOVE MY HEART

2012-09-30 @ 14:29:50
URL: http://hazzay.blogg.se
Postat av: Tove

Jag länkar dig nu, du får länka mig sen :=)

Svar: länkar direkt (:
MY LOVE MY HEART

2012-09-30 @ 18:52:00
URL: http://onediirectionstoriies.blogg.se
Postat av: Alexandra

Weei! Du är tillbaka :D

Svar: haha ja :D
MY LOVE MY HEART

2012-09-30 @ 20:07:23
Postat av: sanna

typ hundade gången jag läste detta. du äger. jag älskar dig. du är min idol <3

Svar: herregud jag älskar dig <33
onediirectionnovells.blogg.se

2012-09-30 @ 22:08:39
Postat av: Somebody ;D

Älskar det! ;)

Svar: tack :D
onediirectionnovells.blogg.se

2012-10-01 @ 15:31:21
URL: http://oneperfection.wordpress.com
Postat av: Nathalie

Jätte bra! Tänk dock på att det heter "vår" och inte "våran". Sen skulle jag föreslå att du inte använder "Jag" så ofta i början av meningar. Jag vet att det kan vara jättesvårt, men det går. I ett vardagligt språk är det helt okej, men satsar man på sin story bör man se till att ändra det då läsare kan tycka att det blir upprepande.
Annars var den bra, och jag hoppas du inte tar illa upp. Det är bara menat för att du ska bli ännu bättre. Min lärare tjatar jämt om de grejerna :)

Svar: tack så jättemycket, orkar inte gå och ändra i kapitlet men ska tänka på den nästa gång när jag ska skriva! :)
onediirectionnovells.blogg.se

2012-10-01 @ 15:32:01
URL: http://escc.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0