GOTTA BE YOU - KAPITEL 14

Jag mumlar instämmande och Harry hjälper mig bort från honom. Han grabbar tag i sin tekopp men jag skakar på huvudet. "Jag fixar det." Han nickar och vi går tillsammans mot dörren. Han ett steg före, jag efter. Han drar på sig sin jacka som han hängde upp på en krok och sträcker ut armarna mot mig. Jag ler stort och låter honom krama om mig hårt. "Du förresten, vi kan väl hålla lite låg profil i början. Du kan ju berätta för Ida men bara hon är lite tyst med det. Paparazzis, du vet." jag nickar och går ur kramen. "Vad du vill." Harry nickar hejdå till mig innan han öppnar dörren. Jag ställer mig i dörrkarmen och ser hans ryggtavla försvinna ut genom porten. Jag går in och stänger dörren igen. Ler.
-
Liz's perspektiv:
Jag satt inne på kontoret med Ida bredvid mig. På stolen framför mig satt våran chef Tom och bakom honom stod Helena. Jag hade ingen blekaste aning om varför dem hade bjudit in mig.
"Det är viktigt för oss alla att vi inte förlorar tittare." Började Tom. "Och sedan du försvann så har vi förlorat många, och om inte vi får tillbaka dem så håller vi inte måtten för att showen ska sändas på denna kanal. Och då kommer vi alla att få förlora jobben." Tom harklar sig och kollar snabbt mot Helena som nickar instämmande."Och därför ger vi dig en till chans även fast det du gjorde var oförlåtligt. Du är tillbaka i branschen, Elizabeth." Och för den första gången ler han mot mig. Helena gör tummen upp mot mig och Ida slänger sig över mig.
"Jag visste det" tjuter hon mot min hals och jag strycker henne över håret med blicken på Tom som nu har sitt allvarliga ansiktsuttryck.
"Var här klockan åtta. Prick, inte en minut senare" säger han och jag ler stort mot honom.
 
"Kom älskling, dethär måste vi fira" strålar Ida mot mig. Vi har precis satt oss i en taxi efter att ha lämnat över Emma hos en utav våra vänner. Vi är påväg mot en nattklubb, klockan är lite mindre än halv nio och vi båda är glada och på fest humör. Jag lutar mig bakåt och Ida lägger armarna om mig och pussar mig på kinden.
"Detta kommer bli sjukt kul" säger hon och skrattar medans jag flinar och kollar ner på min röda klänning. Den sitter en bra bit över knänen och är sjukt tajt så att jag inte kan sitta normalt. Jag blundar och låter Ida visa vägen fram till klubben.
-
förlåt för att detta är sjukt dåligt och segt! men ska operaras nu och har inte tid för att skriva. ska redigera allt senare om operationen går bra. och om den gör det så kommer jag troligt vis var bra tills på tisdag och då ska jag skriva ett nytt och lägga in bilder! men allt beror på hur det går, är supernervös :/

Kommentarer
Postat av: ayya

Gud vad bra lycka till hoppas det kommer att gå bra <3

2012-12-09 @ 16:56:09
URL: http://onedirectionrockme.devote.se
Postat av: Emelie

Det går säkert jättebra! Lycka till och jag tanker på dig! <3

2012-12-11 @ 15:31:50
Postat av: Moa

Lycka till, jag ska hålla en tumme för dig :)

2012-12-11 @ 16:18:43
URL: http://tisstass.blogg.se
Postat av: Jennifer

Lycka till!! Super bra skrivet som alltid;)
Hoppas verkligen du blir bra:)!

2012-12-11 @ 16:46:18
URL: http://www.jenniezz.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0