GOTTA BE YOU - KAPITEL 10

"Vill du ha någon liknande?" frågar hon mig och jag nickar. Hon tar fram en annan mask ungefär likadan fast slingorna går ut på sidorna. Istället för bara svarta stenar så gnistrar dem i rött och grönt med. "Provaa!" härmar Emma mig och jag skrattat och sätter på mig den. Den sitter verligen perfekt vid min ansikte och jag nickar. "Jag tar denna med."
"Ska lillan också ha någon?" Båda Ida och jag skakar på huvudet och Emma protosterar högt.
"Joo! Denna ska jag ha!" Hon sätter sig ner på huk och plockar upp en rosa i form utav en gris. Den är helt utan stenat och Emma drar av sig sin rosa mössa för att prova den. "Miiin!" tjuter hon och Ida nickar. "Ja, okej då" ler hon mot sin dotter.

Det spöregnade ute. Ida sprang med ena handen ovanför huvudet, som om det skulle hjälpa. Jag hade valt att sitta kvar i bilen och Ida öppnade bildörren. Jag kollade på huset där Emma stod och vinkade mot oss. Ida lutade sig över mitt säte och vinkade stort till Emma innan hon startade motorn.
 
Det var bara några minuter kvar tills limousinen skulle komma. Vi skulle dela med Helena och hennes man. Det gjorde mig nervös, vi hade knappast pratat sedan jag hade blivit av med jobbet bara några gånger över telefon, och nu så skulle jag få träffa henne öga mot öga. Jag drog handen för att rätta till min klänning som jag redan hade blivit arg på. Det tutade utanför och Ida tog upp ett lila paraply och höll det ovanför mig medans vi gick ut i regnet. En kille sprang och öppnade dörren till bilen för oss och vi båda log snällt mot honom.
"Heeej!" utbrast Helena och kramade snabbt om Ida, jag gick bakom henne och Helena la båda händerna på min axlar innan hon drog in mig i en kram.
"Jag har saknat dig." Hon släppte taget om mig. "Och det här är min pojkvän Simon, det var ett tag sedan ni träffades." Vi nickar och Simon skakar hand med oss båda.
Bilresan går fort, vi sitter och pratar om allt från hur Helena och Simonas senaste resa till Kina var till vart vi köpte skorna. Helt plötsligt öppnas dörren bredvid mig och samma kille som öppnade för oss förut sticker in sitt huvud.
"Vi är här nu" Han sträcker fram sin hand mot mig och hjälper mig ut och jag råkar fnissa högt över hur speciellt det känns att få hjälp ur en bil. Mannen kollar lite på mig innan han ger ifrån sig ett artigt leende och släpper Helenas hand.
Vi går upp för grusgången och en man visar oss in i lokalen.
 
Musiken spelas behagligt högt, på bord runt om i det stora rummen står det pumpor med lyktor i. Ett bord är fullt av massa mat, någon dricka med fake spindlar i och på en tallrik står det cupcakes i form av spöken, pumpor och häxhattar. Det är fullt med folk, men det är inte rörigt, inte som en utav de vanliga festerna, alla här är professionella.
 
Helena lämnade oss redan när vi hängde av jackorna, en utav hennes chefer ville tala med henne. Ida hade gått för att hämta dricka så nu stod jag här ensam med Simon. Simon lägger ena handen på min axel när han skrattar åt något som jag sa jag ler stort mot honom.
Helt plötsligt vänder sig Simon om och vinkar hit sig några. Jag vänder mig snett och det är först jag inser vilka det är bakom maskarna när jag ser det lockiga håret.

yaaay tack för alla kommentarer :D
vem tror ni simon är? gjorde det väääääldigt svårt för er, eller hur? ;)
 
har ni lyssnat på take me home än? älskaaar det så mycket. :D
14 kommentarer för nästa.
 
får helt seriöst damp på hur man lägger in bilder på blogg.se. dem kommer nog senare.

Kommentarer
Postat av: linn

kan du inte skriv lite längre inlägg? :3 men de va skit bra!! vill läsa nästa nuuuu

2012-11-06 @ 20:56:21
Postat av: Emelie

Ooh! Så sjukt bra!! :) Kan knappt vänta på nästa!!
Kan Simon möjligtvis vara någon från 1D's managment eller n gon av deras vänner möjligen?
Jag är jättenyfiken på att få veta mer!!

2012-11-06 @ 22:05:41
Postat av: Jennifer

Sååå braa:)!!

2012-11-06 @ 23:08:48
URL: http://www.jenniezz.devote.se
Postat av: Chirre

Så grymt bra!

2012-11-07 @ 07:52:32
URL: http://kanderssonn.devote.se
Postat av: Feliicia1dnielsen

För bra!!

2012-11-07 @ 17:56:22
URL: http://Felicianielsens.blogg.se
Postat av: Emma

Jätte bra! :D

2012-11-07 @ 18:35:38
Postat av: Sanna

Braa!

2012-11-07 @ 19:32:50
Postat av: Kristine

jag vill bara ha mer och mer!

2012-11-08 @ 12:15:21
Postat av: lova

Du måste skriva mer!!! c;

2012-11-08 @ 12:22:06
Postat av: Ilona

för grym!

2012-11-08 @ 12:22:34
Postat av: lisa

gryyyyyym!!

2012-11-08 @ 20:01:05
Postat av: Annika

du mst skriva mer!! är fast idet

2012-11-08 @ 20:01:46
Postat av: lina

Längtar till nästa del!!

2012-11-08 @ 20:02:26
Postat av: tindra

kan du skriva lite längre nästa gång! ;))

2012-11-08 @ 20:04:15
Postat av: Chirre

Nu är det dags för ett nytt kapitel!!!! :D

2012-11-08 @ 20:51:21
URL: http://kanderssonn.devote.se
Postat av: Emelie

Nu måste du posta nästa så vi får läsa!!! :D

2012-11-09 @ 21:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0