GOTTA BE YOU - KAPITEL 9

Han ringde på måndagen. Jag stod i köket och höll på med köttet som skulle bli våran middag.
"Hej" svarade jag med mobilen inklämd mellan axlen och kinden.
"Hej det är Harry" sa han och jag stelnade till. "Hej" det blev tyst en stund och jag flyttar över köttet till stekpannan.
"Jag hörde att du hade fått sparken" säger Harry och jag ler över att det är så stelt. "Ja jo, men det löser sig nog."
"Är det.. mitt fel?" frågar han och jag skakar på huvudet även fast han inte kan se. "Det var mitt beslut, jag kunde säga nej."
"Så det var mitt fel?" frågar han och lägger sedan på luren. Jag kollade förvirrat på den.

"Neej, jag vill göra det!" skriker Emma och sträcker sig mot vispen. Ida suckar högt och ger henne den.
"Du får hålla i hårt då" Elvispen brummar högt och Emma sitter på bänken med båda händerna på vispen och fnissar högt. Jag skakar på huvudet åt henne och böjer mig ner för att ta ut plåten ur ugnen.
Vi bakar kakor, det är två dagar till halloween och vi ska gå på en fest. Jag och Ida dårå. Egentligen var det en fest för alla som jobbade där, men jag hade fått en inbjudan i alla fall. Det skulle vara mycket folk på festen, mycket kändisar, det kunde bli rörigt och vi skulle lämna över Ida hos en utav hennes dagisfröknar som hade erbjudit att passa henne när vi frågade. Hon skulle tydligen vara helt ensam på halloween och hon och Emma kom överens väldigt bra. Och kakgalen som hon var, ville hon ha halloween kakor i stället för pengar.
 
"Här Emma" Jag ger henne skålen med den vita glasyren och Emma kryper  över bänken för att komma till mig. Jag tar upp en kaka i form utav ett spöke och ger henne den. Emma börjar lägga på en stor klick glasyr och jag skrattar när hon tappar kakan uppoch ner. Emma kollar upp på mig och fnissar.
 
"Vill ni ha hjälp?"  Helt plötsligt står det en kvinna bakom mig. Ida vänder sig om från hyllan med hattar på inne i klädaffären och jag nickar.
"Har ni några maskar? Halloween." Kvinnan nickar och ler och visar att vi ska följa efter henne. Emma grabbar tag i min hand så att hon går mellan mig och Ida.
Tjejen öppnar ett glasskåp med sin nyckel och drar ut en hylla under. Det finns många maskar där, alla var fylla med glitter. "Någon såndär?"
Jag nickar och hon tar upp en svart mask med svan vingar på. Klassisk. Både jag och Ida skakar på huvudet.
"Har du något mer annorlunda? Udda men fortfarande fint." Kvinnan skjuter igen lådan och öppnar den bredvid istället.Hon plockar upp en svart mask med något mönster fram, det går liksom upp som blommor och slingor.
"Den skulle vara jätte snygg på dig Ida, prova!" Ida nickar och släpper Emmas hand och tar emot masken.  Hon sätter på sig den och går fram till den närmaste speglen.
"Den här är min!" ler Ida och kvinnan nickar gillande.
"Vill du ha någon liknande?" frågar hon mig och jag nickar. Hon tar fram en annan mask ungefär likadan fast slingorna går ut på sidorna. Istället för bara svarta stenar så gnistrar dem i rött och grönt med.
"Provaa!" härmar Emma mig och jag skrattat och sätter på mig den.
Den sitter verligen perfekt vid min ansikte och jag nickar. "Jag tar denna med."
"Ska lillan också ha någon?" Båda Ida och jag skakar på huvudet och Emma protosterar högt.
"Joo! Denna ska jag ha!" Hon sätter sig ner på huk och plockar upp en rosa i form utav en gris. Den är helt utan stenat och Emma drar av sig sin rosa mössa för att prova den.
"Miiin!" tjuter hon och Ida nickar.
"Ja, okej då" ler hon mot sin dotter.
                                                                      (Idas mask)
halloweenfesten är i nästa kapitel. tror att den ska vara uppdelad i två delar.
vilka kommer hon få träffa där tror ni?
 tack för alla kommentarer på förra!
ochhh, 14 kommentarer för nästa del! vet att ni kaaan ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Guuud va bra! <33

2012-11-04 @ 13:14:32
Postat av: Linn

as bra!! skriv nästa nuuu

2012-11-04 @ 13:42:47
Postat av: sanna

superbraa :D

2012-11-04 @ 14:53:23
Postat av: Eveliina

Härlig blogg! En dag blir du säkert författare, vill du att fler läser din blogg och din berättelse? Var med i "veckans blogg tävlingen" på min blogg och tävla om att bli veckans blogg.

www.likeasir.devote.se

2012-11-04 @ 15:12:08
Postat av: simon

Fin blogg, lätt läsvärd!

Kolla in min blogg med massa tävlingar och finfina priser!

Ha en bra dag!

Mvh www.simonmartensson.devote.se

2012-11-04 @ 15:31:28
Postat av: Sanna

bäst c:

2012-11-04 @ 16:06:28
Postat av: Moa 👍

MEEEEEER NUUU! 👍👍👍

2012-11-04 @ 18:11:04
URL: http://tisstass.blogg.se
Postat av: ellen

gillar den starkt, men jag tycker att du ibland gör ett tvärt slut och börjar på en ny del vilket gör mig ganska förvirrad och då hänger jag inte med i svängarna! Men annars helt suverän! :D

2012-11-04 @ 19:38:41
Postat av: Chirre

Meerrrraaaaa!!!!

2012-11-04 @ 21:08:30
URL: http://kanderssonn.devote.se
Postat av: Catie

Hej Hej :)
Ny läsare, eller ny och nny, inte vet jag :P Men ska hjälpa till att få de där 14 kommentarerna så...

2012-11-05 @ 09:11:05
Postat av: Emelie

Skriv mer nu! Det är jättebra och vill veta mer vad som händer!! :)

2012-11-05 @ 13:51:05
Postat av: Jennifer

Jätte braaa:)!!

2012-11-05 @ 16:21:32
URL: http://www.onedirectionfanclub.devote.se
Postat av: liten

helt kär :D

2012-11-05 @ 21:05:06
Postat av: kirre

14! upp med kap 10 nu! ;d

2012-11-06 @ 08:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0