GOTTA BE YOU - KAPITEL 6

Harrys perspektiv:
Efteråt ligger hon på mig. Jag har lagt täcket om oss och Liz andas fortfarande tyngre än vanligt. Jag lägger ena handen på hennes rygg och smeker neråt. Liz rör sig inte och jag inser attt hon har slocknat på mig. Jag suckar högt och puttar försiktigt av henne från mig och rullar bort till andra änden av sängen.

Elizabeths perspektiv:
Det första som slog mig var att det luktade konstigt. Rummet var vitt, och solen lös igenom två fönster. Jag vände mig om i sängen och fick se Harry ligga på sängen. Han låg på rygg med munnen öppen och den ena handen låg utsträckt mot mig. Hans hår verkade vara i en enda röra och hans ansikte var vitt och jag kunde se att han skulle få tydliga påsar idag. Täcket låg en bit upp på magen och när jag försökte resa mig upp slog huvudvärken till. Jag grimaserade och började plocka ihop mina saker. Jag klädde snabbt på mig  och sedan gick jag ut i hans hall och för att försökte fixa till mig.
Mitt smink var helt utsmetat, i mitt hår stod upp i nacken och jag såg helt död ut. Om jag inte hade varit så trött så skulle jag ha skrattat åt mig. Jag tog papper och torkade bort sminket, och borstade igenom mitt hår med en hårborste jag hittade.
När jag kom ut från badrummet började det lukta igenom och jag såg att min väska låg på en stol i Harry rum. Jag smög in dit igen, ville inte väcka honom, det skulle bara vara pinsamt. När jag hade hämtat väskan stannade jag till i dörrkarmen och kollade snabbt på Harry. Påkanten utav sängen låg det intorkad spya som hade runnit ner på golvet och på hans jeans som låg slängda där. Jag bet ihop för att slippa kväljningen och försvann ut från Harrys lägenhet.
 
När jag kom ut på gatan insåg jag att min mobil var död. Av ljuset kunde jag se att klockan var nåsonstans mitt på dagen och jag vinkade till en taxi som kom körande.
Jag gav honom adressen till mitt jobbs studio och han körde i snigelfart dit.
"Vet du hur mycket klockan är?" frågade jag honom efter en stund.
"Snart tio i ett." svarade han och jag suckade. Jag hade nästan missat ett utav dem viktigaste möterna. Mötet med presidents Obamas mananger.
 
"Förlåt." Helena vände sig om. Hennes ögon var mörka utav ilska och jag andades förtfarande tungt efter att ha sprunigt en bit.
"Förlåt? Tror du att ett förlåt räcker?" Helena andades kraftigt nu. Hon hade blivit röd i ansiktet. "Det här var ett utav våra viktigaste möten." Hon hade börjat lugna ner sig nu, och jag såg hur hon besviken hon var på mig."Du ser förfärlig ut. Gå hem." Jag nickade och hon visade att jag skulle gå.
"Elizabeth, vänta." Helena kommer fram till mig och ger mig en kram. "Ge mig kortet" säger hon sedan och pekar på kortet som man öppnar alla dörrar med. Jag hade fått sparken.
 
 

Börjar tycka att den är är riktigt kul att skriva. Har fått till en ganska annourlunda handing eller hur? :D
8 kommentarer och ni får en till del IDAG :D
 
jusstteee, nu när jag är sjuk och ligger hemma, kan ni säga några bra one direction noveller till mig? typ i en kommentar. tack :D

Kommentarer
Postat av: nadjaahhheehhee

braaa :D

2012-10-30 @ 16:57:35
Postat av: nadjamahahajaj

KOMMENTAR

2012-10-30 @ 16:57:55
Postat av: sanna

hahha harry :D

2012-10-30 @ 17:03:47
Postat av: Lotta

Vad heter du?
Jätte bra novell blogg! :D

Svar: jag heter nadja, och om du hittade hit via instagram så är jag inte hazzasunicorn så att det inte blir några missförstånd, haha :)
onediirectionnovells.blogg.se

2012-10-30 @ 17:04:18
Postat av: Chirre

Skit bra! älskar dom helt och hållet!!

2012-10-30 @ 17:16:16
URL: http://kanderssonn.devote.se
Postat av: Kajsa

Snälla lägg ut kap 7 idag!! Är beroende!

2012-10-30 @ 17:31:54
Postat av: Emelie

Skitbra! Nästa del nu? (:
Tips på en fanfic som jag gillar finns på instagram, under hashtagen #juatfriendsfic den är skriven av @gottabestyles (:
Sen om du känner för det när du ändå är på instagram skulle du ju kunna läsa min fanfic? Den hittar du under hashtagen #nomoresecretsfanfic och jag (@1day_yoiwillrememberme) skriver den tilsammans med en annan tjej... Oj, det här blev onödigt långt...

Ser fram emot kap 7 så fort som möjligt :)

2012-10-30 @ 22:34:11
Postat av: Emelie ^

Förlåt mig, det ska vara #justfriendsfic

2012-10-30 @ 22:35:24
Postat av: ayya

Så bra börjar bli spännande

2012-10-30 @ 22:38:46
URL: http://onedirectiontakennovell.blogg.se
Postat av: nadja

bäst att du skyndar på dig med skrivandet ;)

2012-10-30 @ 23:17:23
Postat av: Anonym

hahahaha jag älskar deeet! seriöst. älskar hur du skriver. må bättre :)

2012-10-30 @ 23:18:22
Postat av: Ida

http://onedirectionnooveller.blogg.se/ är såå himla skiiit bra!! :D LÄÄÄÄÄS (men din är typ bättre!!) Krya på dig!!

2012-11-01 @ 15:08:39
URL: http://peacock.devote.se
Postat av: Anonym

Http://novelleromonedirectionn.blogg.se är väldigt bra!
Älskar din blogg! Förlåt att jag inte har kommenterat men följt den sen dag 1 :)

2012-12-02 @ 00:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0