GOTTA BE YOU - KAPITEL 13

"Irriterade det dig?" säger Harry snällt och lägger förskitigt handen på min midja. Jag ställer ner vattenkokaren och nickar. Harry drar in mig i en kram.
"Förlåt" säger han mjukt innan han tar ett steg ifrån med båda sina händer runt min midja nu. Jag kollar ner på dem och Harry drar mig närmare igen. Jag ler lite mot hans bröstkorg innan han kollar ner på mig. Våra ansikten är mindre än en decimeter ifrån varandra. Jag känner hans andedräckt mot mig och han böjer sig ner. Våra läppar möts och känslorna bubblar upp i mig. Jag ler innan jag slutar mina ögon och låter Harry dra mig närmare honom igen.

Harrys hand smiter in under min tröja och smeker långsamt över min höft. Jag ryser till och han drar ner den långsamt mot min rumpa. Jag släpper honom och tar ett steg bak. Harry ser först besviken ut men samlar sig och kollar på mig. "Gjorde jag något fel?"
Jag skakar på huvudet och suckar. Ska jag berätta för honom? "No.." mumlar jag och Harry tar snabbt ut te påsarna ur våra koppar. Han sträcker fram den ena till mig och går in mot soffan, som han har varit här förut.  Jag ler mot honom när han ställer ner tekoppen på soffbordet och sträcker fram armarna mot mig. Jag ställer ner tekoppen på bordet och kryper upp i hans famn. Han lutar sin haka på mitt huvud, har ena armen runt mig och jag ryser av behaglighet.
"Ibland så tror man nästan att du är blind." Jag kollar upp på honom och flyttar mig bakåt så att jag sitter mot armstödet med fötterna uppe i soffan nära hans ben. "Som när du inte märker att jag vill ha dig."
"Va?" Jag skrattar och kollar honom i ögonen. Harry möter min blick innan han kollar ner på sina händer som ligger i hans knä.
"Asså, vilken människa som helst skulle ju ha fattat att jag gillar dig. Allt som jag har gjort. Det var jag som fick in dig på festen."
"Jag trodde det ver Helena." Harry skakar på huvudet och flyttar upp sin hand på mitt knä.
"Kan inte vi prova-" Harry sväljer och möter min blick."att gå ut på en dejt igen. Fast en riktigt denhär gången."
Jag kollar osäkert på honom och Harry försöker få till en 'puppy' blick och jag skrattar.
"Detdär hjälper inte. Men okej. Om vi tar det långsamt."
"Ska vi redan bestämma datumet för bröllopet,då?" Skämtar Harry och lyfter upp mig på satt jag sitter i gränsle över honom. Jag skrattar till och våra läppar möts snabbt innan jag drar mig ifrån honom.
"Vi skulle ta det långsamt." säger jag och höjer på ögonbrynen. Harry ger ifrån sig en blandning utav en suck och ett stön innan han ler upp mot mig.
"Okej, jag måste kanske gå då."
Jag mumlar instämmande och Harry hjälper mig bort från honom. Han grabbar tag i sin tekopp men jag skakar på huvudet. "Jag fixar det." Han nickar och vi går tillsammans mot dörren. Han ett steg före, jag efter. Han drar på sig sin jacka som han hängde upp på en krok och sträcker ut armarna mot mig. Jag ler stort och låter honom krama om mig hårt.
"Du förresten, vi kan väl hålla lite låg profil i början. Du kan ju berätta för Ida men bara hon är lite tyst med det. Paparazzis, du vet." jag nickar och går ur kramen.
"Vad du vill." Harry nickar hejdå till mig innan han öppnar dörren. Jag ställer mig i dörrkarmen och ser hans ryggtavla försvinna ut genom porten. Jag går in och stänger dörren igen. Ler.

15 kommentarer som vanligt?
och jag är verkligen riktigt ledsen för den dåliga uppdateringen. :/

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Super bra :))
Hoppas du mår lite bättre :)

2012-12-01 @ 21:28:02
URL: http://www.jenniezz.devote.se
Postat av: Moa

Jäättebra!! Ett tips är att försöka skriva mer om hennes känslor :)

2012-12-02 @ 11:09:42
Postat av: Emelie

Jättebra!! Du skriver verkligen fantastiskt, så det gör inget att uppuppdateringen inte sket jätteofta, vi vet ju varför... Hoppas att det är lite bättre med dig! <3

2012-12-02 @ 14:05:48
Postat av: Matilda

Jättebra!!!!! Du är ju bäst på att skriva! Ta den tid du behöver, hoppas du mår bättre finns <3

2012-12-02 @ 20:01:50
Postat av: sanna

bra!!

2012-12-03 @ 17:32:45
Postat av: sanna

och alla fattar varför uppdateringen är lite svår just nu! men vi älskar dig <3

2012-12-03 @ 17:33:17
Postat av: ayya

Superbra hoppas du bli bättre du måste klara det du behöver inte uppdatera om du inte orkar men du är bara bäst vi älskar dig<3<3

2012-12-03 @ 18:27:33
URL: http://onedirectionrockme.devote.se
Postat av: Ellen Petersson

Känn ingen press på dig att du måste uppdattera vi väntar! Du skriver så otroligt bra så det är värt att vänta på, jag tycker det är sjukt stark av dig att skriva över huvud taget!!
Tänker på dig jätteofta och jag tycker att livet är så sjukt orättvist ibland men försök att vara så stark du bara kan! Ta hand om dig fina du! <3

2012-12-03 @ 23:09:14
URL: http://ellenpetersson.devote.se
Postat av: Alexandra

Jättebra och kämpa på!

2012-12-04 @ 16:40:53
Postat av: Ellen

Jättebra:)
Kram<3

2012-12-04 @ 19:22:40
Postat av: sanna

mer :)

2012-12-04 @ 19:34:39
Postat av: liten

har saknat detta <3

2012-12-04 @ 22:17:46
Postat av: Wilma

Den ägeeer:)Längtar tills nästa del kommer<3

2012-12-07 @ 19:34:41
Postat av: Ebba

Vill ha nästa del<3<3

2012-12-08 @ 07:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0