GOTTA BE YOU - KAPITEL 12

"Gick det bra?" Jag kollade förvirrat på honom.
"Jag trillade inte eller något, mobilen gjorde det."
Harry ler och stannar framför mig. "Vet, frågade mobilen." Jag skrattar till och Harry ler stort mot mig.
"Den fick ingen spricka eller något, så jag tror det."
"Synd, är riktigt duktig på att laga mobiler." Jag höjer på ögonbrynen och lägger armarna i kors över bröstet.
"Jaså? Eller är det bara en riktig dålig ursäkt för att få träffa mig?"
"Tycker att vi ändå är ganska duktiga på att träffas. Tre gånger på mindre än tre månader, och vi hade aldrig träffats förut." Jag skrattar till igen och ler stort mot Harry. "Inte för att du har räknat eller något."
"Neeej," säger Harry och lägger armen runt mig. "Min bil står runt hörnet, ska du ha skjuts?"

 Harry hade tydligen lärt sig vart jag bodde. När jag försökte visa vägen log han bara och skakade på huvudet åt mig. "Jag vet redan" sa han och gav mig ett snabbt leende i backspeglen. Jag nickade och han svängde in och ställde sig vid trottoaren.
"Tack för skjutsen" log jag och han nickade som ett varsågod.
"Jag följer dig till dörren." sa Harry och gick ut ur bilen innan jag hann protestera. Han hann runt bilen och öppnade min bil dörr och jag skrattade högt. "tack"
Harry öppnade också porten och när vi kom fram till våran ytterdörr så stannade han där.
"Jaa.." sa jag och började låsa upp. Harry stod där och sa ingenting. Jag skrattade till. "Du vill komma in, eller hur?"
Harry log snett och jag öppnade dörren för oss båda. Klockan var lite efter halv tolv
"Är jag helt fel om jag säger att det känns som om du planerade detdär?"
"Nej" svarade han och jag log och sparkade av mig mina skor.
 
Tre veckor tidigare, Nialls perspektiv:
Vi satt i turnebussen. I bussen fanns det är rum med inbyggda sängar, två badrum, ett litet kök, chaufförens lilla ställe, och vårat stora sällskapsrum. Vi satt där nu. Jag hade lagt upp mina ben på bordet och lutade mig bakåt i soffan.
"Din tur, Niall." Zayn kastade playstation kontrollen på mig och jag fångade upp den innan den for i golvet. Jag skulle köra mot Louis, han hade vunnit över Zayn. Jag satt mellan Harry och Liam, dem båda satt nere i sina telefoner, som vanligt. Jag startade spelet och det slutade med att Louis vann.
Jag sträckte fram kontrollen mot Harry, han märkte inget och jag suckade. "Harry"
Ingen reaktion från honom och jag knuffade på honom. "Din tur" Han nickade och la ifrån sig mobilen och precis när han hade lagt ner den på bordet så plingade det till. Harry böjde sig framåt igen och Zayn suckade högt.
"Seriöst? Vem smsar du med?" Harry kollar upp från mobilen och jag passar på att försöka se namnet. Harry drar snabbt undan den och knuffar bort mig. "Sluta! Med en kompis bara."
"En kompis med boobies?" Zayn viftar på sina ögonbryn och jag bryter ut i skratt.
"Typ" ler Harry och vänder sig om mot mig.
"Du kanske också borde träffa någon snart." i vanliga fall så skulle jag ha blivit stött den av kommentaren men jag rycker på axlarna och lutar mig bakåt.
"Kanske redan har gjort det." Jag ler stor när jag tänker på henne, och dem andra killarna märker det och skrattar högt åt mig.
"Gulligt" säger Louis och lutar sig bakom Harry för att nypa mig i kinderna.
"Vad heter hon då?" Liam har nu släppt sin mobil och kollar intresserat på mig.
"Elizabeth." säger jag och kollar ner i golvet. Mina kinder rodnar och jag är allt för upptagen med att dölja det för att märka blickarna Harry och Louis ger varandra.
 
Elizabeths perspektiv:
"Vill du ha något? Te?" Harry följer efter mig in köket och sätter sig ner på en stol. Jag sätter på tevatten utan att vänta på något svar och ställer mig lutad mot diskbänken med blicken på honom. Harry trummar med fingret på bordet som enligt mig är väldigt irriterande. Jag suckar högt åt det och vänder bort blicken precis när vattenkokaren slutar. Jag börjar hälla vatten i tekannan och hör hur Harry kommer fram till mig.
"Irriterade det dig?" säger Harry snällt och lägger förskitigt handen på min midja. Jag ställer ner vattenkokaren och nickar. Harry drar in mig i en kram.
"Förlåt" säger han mjukt innan han tar ett steg ifrån med båda sina händer runt min midja nu. Jag kollar ner på dem och Harry drar mig närmare igen. Jag ler lite mot hans bröstkorg innan han kollar ner på mig. Våra ansikten är mindre än en decimeter ifrån varandra. Jag känner hans andedräckt mot mig och han böjer sig ner. Våra läppar möts och känslorna bubblar upp i mig. Jag ler innan jag slutar mina ögon och låter Harry dra mig närmare honom igen.
tycker dethär kapitlet förtjänar många kommentarer!
dels för att jag gjorde ett collage av bilder, det var långt, det innehöll lite kärlek, och för den nya desigen!
tack nadjaaa (hazzasunicorn/1dspepsi på instagram) älskaarrr dig. :D <3
ELIZABETH=LIZ DET ÄR SAMMA PERSON, ELIZABETHS SMEKNAMN ÄR LIZ!
 
15 kommentrer för nästa!
 

Kommentarer
Postat av: Moa :)

SUUUPER BRAAAAA

2012-11-13 @ 20:39:24
URL: http://tisstass.blogg.se
Postat av: Nadja

hehehhee taaack bra att du gillar den! älskar dig med o jättebra del <3

2012-11-13 @ 21:40:07
Postat av: Jennifer

Super braaaa:)!!!!

2012-11-14 @ 06:56:26
URL: http://www.jenniezz.devote.se
Postat av: Sannaa

Shit vad bra!

2012-11-14 @ 15:38:47
Postat av: Emelie

Usch, snälla gör inte så här mot mig, nu är jag jätteförvirrad! Vad då Liz och Niall, va?! Och vem smsade Harry med för tre veckor sen?! Du måste skriva nästa fort nu, så att jag förstår vad som händer, för jag känner mig helt borta nu...
Du skriver verkligen skitbra, trots alla omständigterer, och jag besöker din blogg minst en gång avrje dag för att se om du har skrivit mer! Din fanfic är så beroendeframkallande!! Önskar verkligen att jag hade hittat din blogg tidigare, om du skriver så här nu...

2012-11-14 @ 21:40:04
Postat av: Anna

skitbra! förtjänar mer kommentarer!

2012-11-16 @ 22:38:06
Postat av: Anonym

sjukt bra!! :D

2012-11-17 @ 18:59:05
Postat av: Anonym

Mer!!!!! :)

2012-11-18 @ 11:45:15
Postat av: Anonym

mer.

2012-11-18 @ 16:33:21
Postat av: Anonym

mer.

2012-11-18 @ 16:33:25
Postat av: Anonym

mermermemr

2012-11-18 @ 16:33:30
Postat av: Anonym

meeerc:

2012-11-18 @ 16:33:36
Postat av: Anonym

meer heiheu

2012-11-18 @ 16:33:42
Postat av: Anonym

mer c:

2012-11-18 @ 16:33:48
Postat av: Anonym

woop mer.

2012-11-18 @ 16:33:57
Postat av: Emelie

16e kommentaren nu woop woopp! hoppas det räknas... jag e oskyldig för detta, men bra insiativ någon... :)

2012-11-18 @ 23:11:51
Postat av: anonym

älskar din novell!!!!

2012-11-21 @ 17:10:43
Postat av: feliicianielsen

dags att updatera ;))

2012-11-22 @ 16:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0