GOTTA BE YOU - KAPITEL 3

”Är det verkligen mat?” säger han och jag fnissar till. Publiken skrattar till, dem fattade också vad han menade och killarna grimaserar och stoppar bitarna i munnen.
”Så farlig var det väl inte?” skrattar Ida och killarna får berätta vad det är. Jag håller fram en skål med kall havregrynsgröt och Ida nickar.
”Är ni redo för något äckligt?” Ler jag och dem skakar på huvudet. Jag skrattar till och lägger upp en klick i deras händer.
”Euww..” börjar Niall och det får mig och Ida att bryta ut i skratt.


JJag kommer in bakom våran studio och killen hjälper mig att få bort öronsnäckan och mikrofonen. Jag mumlar ett tack och går vidare, Helena kommer och lägger handen på min axel.
”Det var en bra dag idag” Jag nickar och ler mot henne och fortsätter in i omklädningsrummet. Ida kommer in efter mig och pustar ut. Jag ler mot henne och sätter upp mitt hår i en knut.
”Trött?” Våran show hade precis slutat, man kunde höra hur killarna var utanför och skrev autografer, fansen skrek. Ida nickade och tog upp sin väska.
”Lunch? Jag bjuder”
”Tack” Jag byter sparkar snabbt av mina klackskor och byter dem till ett par uggs. Det börjar bli höst ute så jag tar på min mörkblåa höstjacka. Ida har också fått på sig sin jacka och nr vi kommer ut i korridoren så träffar vi Harry och Louis.
”Tack för att vi fick komma idag” Hojtar Louis och dem båda kommer fram till oss.
”Helt ärligt, det ar jättekul att ni var med.” säger jag och Ida nickar instämmande.
Det fick dem båda att börja le.
”Vart ska ni då?” frågar Louis.
”Lunch” Harry och Louis utbyter blickar och tillsist frågar Louis om dem fick komma med. Båda jag och Ida säger ja.
”Ska bara..” börjar Harry och tar upp sin mobil och skickar ett sms till Paul, troligtvis.
”Kommer ni?” Jag öppnar dörren och vi kommer ut på bakgården. Jag går fram till min svarta mercedes och låser upp den.
”Är det din?” säger Harry och Ida himlar med ögonen.
”Nej, hon snodde den.” Jag suckar åt Idas dryghet och ler ursäktande mot Harry. Han verkar inte bry sig och jag öppnar dörren till förarsätet. Harry satte sig i sätet bredvid mig. Jag startar bilen och bakar ut från parkeringsplatsen. Ida lutar sig framåt.
”Är det okej om jag sätter på radion?” Hon kollar bak å Louis som nickar och trycker på radioknappen.  Katy Perrys wide awake spelas och jag lutar mig bakåt i sätet.
”Vart ska vi?” Jag kollar bak i backspegeln på Louis som hade ställt frågan och rider snabbt blicken fram till vägen igen.
”Det finns ett mysigt ställe vid vattnet, vi är strax framme.” Efter jag har svarat blir det en stel tystnad tills Harry öppnar munnen.
”Hur länge har du haft bilden då?” Jag ler snabbt mot honom, han är tydligen intresserad utav bilen och jag rycker lite på axlarna.
”Några månader, kanske fem.”
”Och där missade du infarten.” säger Ida och jag suckar irriterat.
”Försöker bara hjälpa, babe” ler hon och lutar sig fram och kramar om mig runt sätet. Jag skakar av henne.
”Till att krocka eller vadå?” I backspegeln ser jag hur Louis och Harry drar på munnen och jag kör in på rätt infart den här gången.

”Brukar ni vara här ofta?”  frågar Harry mig efter att servitrisen sagt hej till mig och Ida. Jag rycker lite på axlarna.
”Ibland.” Servitrisen kommer ut med våra drickor och jag ler tacksamt mot henne när hon ställer ner mitt bubbelvatten framför mig.
”Ni är ute mycket på turné, eller hur?” undrar Ida och Louis ler ner i sin cola.
”Ja, vi ska iväg på en två månaders turné på måndag.”
”Saknar ni inte era familjer och vänner jättemycket då?” Harry nickade.
”Jo, men hur hemskt det än låter så vänjer man sig.” Ler han mot mig och jag vänder ner blicken i mitt glas och tar en klunk.

Jag stannade bilen framför deras studio där Louis sa att vi skulle släppa av dem.
”Uhm..” börjar Harry ”Vad gör du ikväll?” Jag stelnar till och kollar på honom. Han märker det och ser obekväm ut. Jag skakar på huvudet och ler lite.
”Inget. Hurså?” Harry skakar på huvudet och jag suckar.
”Kom igen?”
”Okej, skulle du vilja följa med och ta en drink? Bara du och jag?”
Jag ler lite. ”Som kompisar i så fall.”
Harry ser genast gladare ut. Han nickar. ”Som kompisar.


Vad tycker ni om att Harry och Elizabeth ska ut? Är det för tidigt? :)
kommentera!


Kommentarer
Postat av: Nadja

Bra! :)

2012-10-02 @ 18:09:06
Postat av: Nadja

Bra! :)

2012-10-02 @ 18:09:06
Postat av: sanna

bra!

2012-10-02 @ 21:56:20
Postat av: rebecka

hej jag tycker att din novell är super bra! jag går in nästan varje dag för att se om det har kommit ett nytt kapitel!=O men dock tycker jag att `"dejten" e lite tidigt<3

2012-10-03 @ 16:54:48
Postat av: Emelie

Jag sa det igår och jag säger det igen, du skriver jättebra! Jag kollar din blogg minst en gång/dag, oftast mer, för att se om du kanske har laggt upp nästa kapitell, trots att jag frågade Nadja på instagram och hon sa att du skulle försöka lägga upp ett inlägg/dag... Jag tycker kanske att "dejten" är lite tidigt, men det är du som är författaren, och om jag själv hade skrivit detta skulle jag nog ha gjort på samma sätt... (inte för att jag ens skulle ha kommit på en sån awesome ide, men ändå...) Kry... Kan man säga krya på dig?! Gör det i alla fall... Så... Krya på dig! :)

2012-10-03 @ 20:25:10
Postat av: Mikalea

Aww, jag tycker så synd om dig! Hoppas att du blir bättre, och vet du? Jag tycker din novell är jättebra! Så keep going girl! Och du behöver inte skriva om du är sjuk och inte har ork att skriva, vi förstår dig! Se bara till att bli frisk så blir vi glada!<3

2012-10-03 @ 20:58:44
Postat av: Tova

Riktigt begåvad :) ny läsare och jag är het stum efter att läst den otrolig vill bara ha mer och mer <3 älskar den och sluta aldrig skriva för det är otroligt bra och detaljrikt! Superbra fortsätt såhär :)

2012-10-03 @ 21:07:46
URL: http://gigis.devote.se
Postat av: Alexandra

Himla bra!

2012-10-04 @ 18:37:17
Postat av: Jennifer

Såååå bra!!!:)))

2012-10-06 @ 22:06:00
URL: http://www.onedirectionfanclub.devote.se
Postat av: Ida

SÅ HIMLA BRA!!! Tycker så jäääkla synd om dig och hoppas verkligen att du kommer bli bättre! KRYA PÅ DIG OCH HOPPAS ATT DEN ELAKA SJUKDOMMEN DÖR!!!!

2012-10-09 @ 21:46:25
URL: http://peacock.devote.se
Postat av: Anonym

As bra! Läs min? Nej okej tack i alla fall! Kram!

2012-10-22 @ 19:09:58
URL: http://novellonediirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0