GOTTA BE YOU - KAPITEL 4

Jag stannade bilen framför deras studio där Louis sa att vi skulle släppa av dem.
”Uhm..” börjar Harry ”Vad gör du ikväll?” Jag stelnar till och kollar på honom. Han märker det och ser obekväm ut. Jag skakar på huvudet och ler lite.
”Inget. Hurså?” Harry skakar på huvudet och jag suckar.
”Kom igen?”
”Okej, skulle du vilja följa med och ta en drink? Bara du och jag?”
Jag ler lite. ”Som kompisar i så fall.”
Harry ser genast gladare ut. Han nickar. ”Som kompisar.”


Han hade fått mitt nummer. Han hade skickat ett sms där det stod att han skulle hämta upp mig hos mig klockan 7. Han hade fått min adress med.
Jag vet inte varför  jag var uppspelt.
Jag tittade ner på mitt armbandsur, klockan närmade sig 3. Jag och Ida hade fått ledigt, vi fick alltid det efter showarna och nu satt jag i Idas bil. Vi stannade till utanför dagiset och Ida knäppte av sig bältet.
”Jag kommer strax.” Jag nickade och drog upp volymen på bilradion. Jag blundade och lyssnade till musiken. Jag ryckte till när bildörren öppnades.
”Sover du?” fnissade en röst bakom mig och jag vred mig så att jag kunde se hur Ida knäppte fast Emma i sin barnstol. Jag skakade på huvudet och skrattade till.
”Va? Nej, lite trött bara.” Jag log och Ida skrattade till. Ida stängde försiktigt dörren på Emmas sida och gick runt så vi kunde börja åka hem.

 

”Emma skulle inte du visa Liz vad du gjorde på dagis idag?” Ida lutar sig bakåt i soffan och jag lägger upp benen under mig. Emma kommer springandes ut genom sitt rum med ett papper i handen. Hennes hår fladdrade , precis samma färg som sin mammas och Emmas hoppade upp i soffan och satte sig i mitt knä. Jag la ena armen om henne och lutade min haka lätt på hennes huvud medans hon beskriv vad som teckningen föreställa.
”Och där är mamma” Hon pekade och jag nickade och kollade upp på Ida.
”Jätte lik ju!”
Ida nickade  och log stolt mot sin dotter. Emma viftade med sitt papper och fnissade till innan hon hoppade ner från soffan och in i sitt rum igen.

 

Vi hade delat lägenhet sen vi var 15. Visst var vi unga, men när Ida blev gravid så ville inte hennes föräldrar ha hennes där. Eller mig. Och jag skulle självklart ställa upp för min bästa vän.
”Vad ska vi göra på hennes 4 års kalas?”
”Huh?” Jag kollade upp på Ida och hon ställde frågan igen.
”Är inte det lite tidigt, det är ju några månader kvar?”
”Jag vet, jag vill bara att det ska vara speciellt.” Ida suckade och jag reste mig upp.
”Det kommer det att bli, kan du hjälpa mig med att leta efter kläder nu?”

Det tutade till utanför och jag drog åt mig min väska. Emma som var alldeles kladdig utav spagettin och köttfärssåsen kom rusande mot mig och sträckte upp armarna. Jag log och lyfte försiktigt upp henne, fast med henne långt ifrån kroppen. Emma gav ifrån sig ett missnöjt  läte och jag kramade snabbt om henne innan det tutade igen. Jag släppte ner henne hon ställde sig bredvid Ida.
”Hejdå lycka till” sa Ida och kramade mig.
”Hejdå lycka till” härmade Emma Ida och stoppade busigt handen i sin mun. Ida skrattade åt henne och Emma började springa inåt i lägenheten och Ida rusade efter. Jag log för mig själv och stängde dörren och  när jag kom ut utanför porten stod det en svart Range Rover utanför. Den var upplyst och jag log mot Harry som satt i bilen. Han log mot mig och visade att jag bara kunde komma in.
”Hej” sa jag när jag öppnade dörren.
”Hej” log Harry tillbaka mot mig och jag stängde snabbt dörren för att stänga kylan ute. Jag huttrade till i alla fall och Harry skruvade upp värmen.
”Ändrade planer vi äter middag istället.”
Jag höjde på ögonbrynen och Harry log säkert mot mig. ”Jag vet ett jättefint ställe, dem har jätte god mat med.”
Jag nickade igen  och Harry körde ut från min gata. Det var tyst, en pinsam tystnad och jag kollade ner på mina kläder och undrade om jag hade valt rätt. Jag hade på mig en vit blus, ett par svarta jeans, som vanligt och min svarta skinnjacka med pälskragen på. Ett par högklackade stövlar. Jag kollade upp snabbt. Harry satt och fokuserade på vägen, han kollade rakt fram och jag  passade på att granska hans klädsel. En mörkblå kavaj, vit t-shirt och ett par mörkblåa jeans.  Håret hängde nästan framför hans ögon och han strök bak det med baksidan av sin hand.
”Sluta stirra på mig” Jag vände snabbt fram blicken och kände hur mina känder blev rödare. Harry skrattade och la ena handen på mitt lår.
”Jag menade inte så” Jag ler lite och Harry klappar löst på mitt lår innan han flyttar fram sin hand till ratten. Jag stirrar ut genom vindrutan på min sida och blundar snabbt. Han hade märkt det. Jag svor inombords och Harry parkerar bilen.
”Mysigt” säger jag och kollar upp  på restaurangen som är framför oss.


Gillar ni det? :)


Kommentarer
Postat av: sanna

braa! bra att du är tillbaka med :)

2012-10-19 @ 20:06:39
Postat av: Emma

Supeeeer bra!

2012-10-19 @ 20:40:28
Postat av: jennifer:)

lika bra som vanligt ;)

2012-10-19 @ 22:14:59
Postat av: liten

älskar det juuu

2012-10-23 @ 13:55:09
Postat av: Anonym?

Yes girl we liket <3
:)

2012-10-24 @ 19:03:03
URL: http://oneperfection.wordpress.com
Postat av: bieberstorysbyme.blogg.se

Super!!! :) Köra länkbyte?:)

2012-10-27 @ 18:54:11
URL: http://bieberstorysbyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0